Fastighetsägare

intheair

Om AKIFA Förvaltning AB

AKIFA Förvaltning AB startade sin verksamhet 1994 och har sedan dess utvecklats till att idag ha ca hundra förvaltningsobjekt. Vårt förvaltningsfokus ligger på bostads- och kontorsfastigheter där vi arbetar för nöjda hyresgäster och en mycket låg vakansgrad.

AKIFA Förvaltning AB startade sin nuvarande verksamhet 1994. Våra uppdragsgivare består av fastighetsägare med både mindre och större bestånd – såväl stiftelser, privatpersoner, fastighetsbolag som fackförbund. Våra kunder ser sitt ägande ur ett långt perspektiv. Av de fastigheter vi förvaltar är flertalet belägna i Stockholms innerstad men även i Söderort, Sundbyberg, Lidingö, Malmö och Limhamn.

Våra medarbetare har lång erfarenhet och gedigen kunskap inom fastigheter, arbetar nära varandra och har trevligt tillsammans. Det vi gemensamt strävar efter är att vi vill arbeta nära kunden och ha en professionell men ändå öppen, personlig och utvecklande dialog och relation. Med lång erfarenhet av fastighetsförvaltning har vi idag förtroendet att förvalta ett stort antal fastigheter. Det vi erbjuder våra fastighetsägare är trygg och värdeskapande förvaltning och en nära relation med ansvarig förvaltare. Vi lägger stor vikt i mötet mellan förvaltare och fastighetsägaren eller dennes utsedda representant. Vi anpassar vår förvaltning efter fastighetsägarens önskemål och rapporterar i enlighet med dessa. AKIFA Förvaltning AB har ingen egen driftsorganisation utan handlar upp driften åt våra uppdragsgivare i konkurrens. Vi har heller inte någon separat projektledarorganisation utan handlar upp projektledning vid större projekt genom vårt breda kontaktnät, för att vi ska kunna välja rätt projektledare till rätt projekt. Detta medför oftast bättre avtalsvillkor, högre transperens och större förhandlingsfrihet. Som förvaltare är vi dock högst ansvariga för både driften och de projekt som utförs inom fastigheterna.

 

På AKIFA Förvaltning AB ser vi till att era fastigheter utvecklas på bästa möjliga sätt och ger en god avkastning. Vi har bred kompetens inom både bostads- och kommersiell förvaltning med fokus på uthyrning av lokaler, mycket låga vakansgrader och nöjda hyresgäster. Vårt motto är alltid att verka för "god sed på fastighetmarknaden" och att alltid hålla oss uppdaterade med det senaste inom berörda verksamhetsområden.

I vår organisation har vi resurser för att driva en trygg, engagerad och värdeskapande förvaltning. Vi har samlad expertis inom administrativ och teknisk förvaltning, projektledning, ekonomi, hyresadministration, fastighetsjuridik, transaktion m.m. Tillsammans har vi skapat en organisation som är i framkant inom fastighetsförvaltning. Med ett flertal samarbetspartners kan vi erbjuda marknadens främsta entreprenörer och konsulter inom sitt område. Med långa samarbeten har vi samarbetsavtal där vi snabbt får rätt entreprenör på plats på kort tid, till rätt pris att utföra önskvärd åtgärd på rätt sätt.

 

Oavsett förvaltningsupplägg finns vi alltid tillgängliga för er som kund och ni är alltid välkommen upp till oss på Grev Turegatan 27.